Myrath “Shehili”
Țară: Tunisia
Gen: Metal progresiv oriental
Casă de discuri: earMUSIC
Dată de lansare: 3 Mai
După albume precum Tales of the Sands (2011) și Legacy (2016), Myrath revin anul acesta cu Shehili, un material ce nu se ridică la înălțimea celor anterioare, dar care vine să întregească discografia Myrath și să ne țină de cald vara aceasta cu melodii de promovare precum Dance şi Born to Survive.
Dance este evident melodia catchy, pe care se dansează, nu foarte tehnică, dar extrem de prietenoasă și chiar surprinzătoare prin solo-ul de la minutul 3:19. Didn’t see that coming. Nu ne dăm înapoi de la dans nici cu No Holding Back, care deși are iz de baladă, folosește cam aceeași rețetă ca melodia Dance. Myrath s-a îndepărtat ușor de influențele progresive, dar nu și de cele orientale. Shehili spune aceeași poveste, mai puțin tehnică, mult mai pop și mult mai catchy. Born to survive este un foarte bun exemplu de “am mai încercat această formulă de prog/power metal cu aceste elemente de folk și pop din muzica tunisiană”. Shehili este un foarte bun început pentru luna mai, dar comparativ cu ceea ce știm că sunt capabili Myrath este un foarte mare semn de întrebare cu privire la direcția pe care o vor lua aceștia. Urmează să vină cu ceva nou, fresh? Cred că răspunsul potrivit ar fi un album conceptual, cu substanță, cu o poveste în spate. Rămâne de văzut.
MYRATH online:
https://www.myrath.com
https://www.facebook.com/myrathband/
https://www.instagram.com/myrathband
Port Noir “The New Routine”
Țară: Suedia
Gen: Metal Progresiv/ Alternativ
Casă de discuri: InsideOut Music
Dată de lansare: 10 Mai
În 2013 și în 2016 Port Noir componeau albume precum Puls și Any Way the Wind Blows și defilau cu un sound apropiat de Karnivool, cu nuanțe de Leprous. În 2015, cu EP-ul Neon, trupa experimentează cu mai multe elemente electronice&pop, iar câțiva ani mai târziu revin la acestea și, în căutarea propriului stil, inserează câteva influenţe de pop, hip-hop și R&B pe noul album The New Routine.
Old Fashioned este cu siguranță un suflu nou, excentric, care combină chitara specifică rockului clasic, cu sintetizatoare, hip-hop și influențe new age. Membrii Port Noir au făcut prin intermediul versului „We can’t stand to be old fashioned.” un jurământ de fidelitate cu privire la noul sound care îi însoțește de-a lungul albumului. E aproape ca și cum Queen s-au întâlnit cu Artic Monkeys și Linkin Park și s-au folosit de versuri pentru a realiza o trimitere subtilă către melodia Fashion cântată de David Bowie. Young Bloods ne întâmpină cu riff-uri scapate de sub control, linii de bass supra-distorsionate, sunet șerpuit de cinele, ritmuri de hip-hop și strofe extrem de catchy, iar undele de sintetizator marca Queens of The Stone Age își fac apariția pe Flawless, vedeta albumului. După ascultarea celor trei melodii de promovare a albumului The New Routine, verdictul este că Port Noir merg nu într-o direcție prog, ci într-o direcție bună și plină de inspirație.
PORT NOIR online:
http://www.portnoir.com
https://www.facebook.com/portnoirofficial/
Rendezvous Point “Universal Chaos”
Țară: Norvegia
Gen: Metal Progresiv
Casă de discuri: Long Branch Recods
Dată de lansare: 24 Mai
Rendezvous Point este proiectul toboşarului formaţiei Leprous, Baard Kolstad, unul dintre motivele pentru care sound-ul din melodii precum Para sau Through the Solar Storm se aseamănă atât de mult cu discografia recentă Leprous. Un alt motiv ar fi alegerea foarte potrivită a solistului Geirmund Hansen, care se joacă cu notele într-un mod care aminteşte de stilul lui Einar Solberg.
Cu noul album Universal Chaos, Rendezvous Point păşeşte într-o nouă etapă, în care, asemeni unor trupe precum Port Noir&Vola, sintetizatorul este prietenul care nu trebuie să lipsească şi care nu lipseşte de pe single-uri ca Apollo şi Universal Chaos. Pe Apollo întâlnim riff-uri de sintetizator la tot pasul, piesa e foarte catchy şi versurile extrem de pătrunzătoare. Melodia Universal Chaos construieşte cu ajutorul bass-ul şi al tobelor, un ritm groovy, şi, în acelaşi timp, vibrează într-un mod ciudat, întunecat cum numai trupe precum The Rasmus&My chemical romance reuşeau prin anii 2004-2008. Eu îi văd pe Rendezvous Point ca fiind vocea unei noi generaţii de prog, generaţie care va reuşi să atragă adolescenţii mai aproape de acest gen de muzică, fără a face, sper eu, compromisuri, sacrificând din calitatea materialului.
RENDEZVOUS POINT online:
https://www.facebook.com/RendezvousPointOfficial/
Teramaze “Are We Soldiers”
Țară: Australia
Gen: Metal Progresiv
Casă de discuri: Mascot Label Group
Dată de lansare: 21 iunie
Trupa australiană a luat naştere în 1995 când aborda un stil apropiat mai mult de latura extremă a progresivului, de thrash metal, mai exact. După o pauză de aproximativ 16 ani de la albumele de studio, Teramaze se reinventează cu Esoteric Symbolism şi, un an mai târziu, întăresc decizia de a rămâne pe drumul apucat odată cu lansarea Her Halo. Nu mă miră deloc trecerea aceasta de la un stil la altul dacă ne gândim că numele trupei poate fi asociat cu numele popularului Tetris.
Deşi o trupă nu la fel de tânără ca Rendezvous Point, Teramaze reuşeşte să atragă atenţia cu câteva asemănări: un sound fresh&actual şi o figură feminină la bass. O similitudine regăsim şi în tema abordată pe noul album Are We Soldiers care pare că împrumută aspecte abordate în trilogia Lonely Robot şi pe materialul Applause of a Distant Crowd al trupei Vola. De asemenea, piese precum Weight of Humanity şi Fight of Flight, se apropie muzical de grupul Tesseract, dacă neglijăm pasajele de djent care domină discografia acestuia. Weight Of Humanity posedă un refren uşor de memorat şi, aşa cum menţionează chitaristul şi producătorul Dean Wells, reuşeşte să surpindă esenţa albumului din punct de vedere artistic&liric. Fight of Flight este mai sensibilă decât Weight of Humanity, şi vine să o completeze cu multe pasaje de clape şi solo-uri de chitară. Ascultătorul ajunge să-şi dorească mai mult din universul Teramaze şi din jocul de tetris alcătuit de Are We Soldiers.
TERAMAZE online:
http://www.teramaze.com.au
https://www.facebook.com/teramaze/
Thank you scientist “Terraformer”
Țară: USA
Gen: Rock Progresiv Alternativ
Casă de discuri: Evil Ink Records
Dată de lansare: 14 iunie
Thank you scientist cred că sunt cea mai bună dovadă de “rock progresiv clasic întâlneşte metal progresiv” şi când fac referire la rock progresiv, am în vedere şi elementele de jazz şi clasică din componenţa acestuia. Aşadar, sound-ul eclectic al grupului se datorează folosirii unei game variate de instrumente: – cele specifice rock-ului: bass, chitară electrică, tobe; – sintetizator; – instrumentaţie de clasică și jazz: vioară, saxofon şi chiar corn francez.
Melodii ca SWARN şi Terraformer prezente pe noul material discografic, reprezintă însumarea fericită dintre influențele coltraniene şi theateriene. SWARN este o cascadă de elemente muzicale și emoții din care putem distinge niște riff-uri extraordinare de chitară și o voce jucăușă și intrigantă. Salvatore Morrano posedă un timbru vocal greu de digerat pentru unii fani ai genului progresiv, genul acela pe care-l regăsim şi la vocalişti precum Ross Jennings sau Geddy Lee. Dar asta nu-l împiedică să-și verse paleta muzicală și asupra notelor de saxofon și trompetă de pe melodia Terraformer. Rezultatul ar fi că cei 7 membrii Thank you Scientist par la fel de plini de idei și de neobosiți ca pe cele două albume anterioare Stranger Heads Prevail (2016) și Non-Existent Places (2012), Terraformer nefiind doar un alt album lansat de ziua mea și ci un cadou sub forma unui mozaic muzical reușit.
THANK YOU SCIENTIST online:
http://thankyouscientist.com
https://www.facebook.com/ThankYouScientist/
Comentarii recente