The Mute Gods “Atheists and Believers”

Țară: UK

Gen: Rock Progresiv

Casă de discuri: InsideOut Music

Dată de lansare: 22 Martie

The Mute Gods, formația alcătuită din Nick Beggs (Steven Wilson, Steve Hackett), Roger King (Steve Hackett) & Marco Minnemann (The Aristocrats, The Sea Within), lansează pe data de 22 martie 2019 cel de-al treilea album de studio, numit Atheists and Believers. După doi ani de la materialul predecesor Tardigrades Will Inherit The Earth, Beggs își întoarce din nou atenția către situația lumii așa cum o cunoaștem cu teme recurente precum politică, umanitate&iubire.

Melodia de promovare care dă numele albumului, posedă un aer fantezist, cu ușoare nuanțe de ironie, și amintește prin tema abordată de romanul Good Omens scris de Terry Pratchett & Neil Gaiman. Good Omens urmărește nașterea fiului lui Satan, sosirea sfârșitului lumii și încercările îngerului Aziraphale și ale demonului Crowley de a le îndepărta, deoarece s-au obișnuit cu viața lor confortabilă din lumea oamenilor, iar în Atheists and Believers se vrea o normalizare a tuturor lucrurilor rele care se întămplă în lume, cu îndemnul: “Let’s dance with deamons, the aliens and the dreamers!”.

Nick Beggs afirmă că “Mesajul cheie al albumului se referă la faptul că, acum acordăm puterea oamenilor proști și nu-i mai ascultăm pe cei educați, pe experții informați, pentru că adevărul nu mai este la modă. Trebuie să schimbăm acest curs sau întreaga specie va muri”, iar pentru Atheists and Believers deja a menționat câțiva invitați surpriză: legendarul chitarist al formației Rush, Alex Lifeson; toboșarul actual al lui Steven Wilson, Craig Blundell; multi-instrumentistul Rob Townsend care a cântat alături de acesta Beggs în trupa lui Steve Hackett și fiica sa vocalistă, Lula Beggs.

THE MUTE GODS online:

http://themutegods.com

https://www.facebook.com/themutegods/

Tim Bowness “Flowers At The Scene”

Țară: UK

Gen: Art Rock

Casă de discuri: InsideOut Music

Dată de lansare: 1 Martie

Tim Bowness este cel mai probabil cunoscut pentru proiectul cu Steven Wilson, “No-man”, care la început a înclinat către un dance progresiv, iar apoi s-a transformat într-un duo minimalist care cântă compoziții luxuriante. Discografia lui Bowness cuprinde și 9 albume solo și de colaborare, printre care și Flowers At The Scene lansat pe 1 martie, pentru care a colaborat din nou cu Steven Wilson. De asemenea, pentru acest material muzicianul a ales două melodii de promovare: I Go Deeper și Borderline.

În melodia I Go Deeper, Bowness se scufundă odată cu versurile “I’m here/ I’m sinking/ I go deeper/ Sinking deeper/ I’m floating through time”, dar reușește să rămână pe linia de plutire cu câteva vibe-uri Steven Wilson&Vola. Posibil să existe mai multe influențe, deoarece Bowness colaborează și cu Peter Hammill (Van Der Graaf Generator), Andy Partridge (XTC), Kevin Godley (10cc), Colin Edwin (Porcupine Tree), Jim Matheos (Fates Warning/OSI), David Longdon (Big Big Train), co-producătorul Brian Hulse (Plenty), trompetistul australian Ian Dixon, și bateristul Tom Atherton and Dylan Howe.

Borderline este o baladă jazzy pe care auzim sunetul unei trompete, al unui flaut și două voci de fundal care aparțin lui Dylan Howe și David Logdon. E genul de melodie care ne îndeamnă să luăm un pahar de vin în mână și să dansăm prin casă îmbătați în nostalgie, iar senzația asta n-am mai avut-o din 2015, de la albumul Rattle that Lock al lui David Gilmour.

I Go Deeper și Borderline sunt foarte diferite din punct de vedere stilistic ca de la Vola la Steven Wilson, iar ăsta reprezintă deja un plus pentru Flowers At The Scene, despre care aflăm că este foarte divers chiar dinainte de a începe audiția integrală. Foarte promițător!

TIM BOWNESS online:

http://www.timbowness.co.uk

https://www.facebook.com/timbowness/

Devin Townsend “Empath”

Țară: Canada

Gen: Rock/Metal Progresiv

Casă de discuri: InsideOut Music

Dată de lansare: 29 Martie

Devin Townsend dă la o parte Project-ul și dă frău liber nebuniei compoziționale într-un nou material discografic numit Empath, pe care îl lansează pe 29 martie la Inside Out Music.

Devin și al său react-video au făcut deja înconjurul universului traversat de Ziltoid. Piesa Genesis, explică Devin, incorporează multitudinea de stiluri pe care ascultătorul le va regăsi pe albumul Empath, de la death metal la musical. Astfel, Genesis ar putea foarte ușor definită ca o aventură muzicală epică de 7 minute, cu 7 pisici rătăcite în clip, și 7 melodii diferite într-una singură.

Tot în companii pisicești descoperim și piesa Evermore, care abundă de elemente mai noi, sau mai vechi, cum ar fi pasajele corale, împrumutate parcă de pe albumul Epicloud. Refrenul prietenos și dansant cu “hei, draga mea” se transformă pe alocuri în nebunia muzicală specifică lui Devin: cu măsuri asimetrice, țipăt, voci suprapuse și ciudățenii heavy pe care numai un fan adevărat le poate înțelege.

DEVIN TOWNSEND online:

http://www.devintownsend.com

https://www.facebook.com/dvntownsend/

http://bit.ly/DevinTownsendSpotify

https://www.instagram.com/dvntownsend/

https://www.youtube.com/user/poopynuggeteer

Cellar Darling “The Verdict”

Țară: Elveția

Gen: Metal Progresiv

Casă de discuri: Nuclear Blast Records

Dată de lansare: 22 Martie

Foști membrii ai formației de folk metal Eluveitie: Merlin Sutter, Ivo Henzi și Anna Murphy, s-au regrupat acum trei ani sub numele de Cellar Darling. Noua formulă acordă influențelor folk un aer de progresiv, dar, spre deosebire de Jethro Tull, mult mai heavy&fresh. Iar discografia, compusă din două LP-uri: This is the sound (2017) și The Spell (2019) cunoaște o evoluție ascendentă. The Spell lansat luna aceasta la Nuclear Blast, este un material conceptual, pus sub forma unul basm întunecat despre “o fetiță fără nume care se naște într-o lume plină de durere, afectată și debilitată de ființele umane care o locuiesc” pe care “o urmăm în timp ce caută înțeles în viață, dar care se întâlnește și se îndrăgostește brusc de moarte.”, spun membrii formației.

Moartea-și întinde mrejele prin melodii precum: Death, The Spell, Insomnia, Drown. Pe Death aceasta pășește în ritmuri de doom și progresiv, dar drumul este pietruit de elemente folk. The Spell este o melodie excentrică, ce se remarcă prin vocea Annei introdusă de sunetul unei flașnete, dar, pe alocuri, izolată de instrumental. Aici este momentul în care fata cade sub influența farmecelor morții, iar Insomnia reprezintă expresia puternicei dorințe de a se apropia de aceasta:

“And I will not sleep until you hold me 
For I cannot dream anymore
Of you and your absence so haunting 
I won’t sleep, I won’t dream anymore”

Drown, ultima piesă lansată pentru promovarea albumului, mi se pare și cea mai bună, întrucât reușește să cuprindă în cele 7 minute spiritul întregului albumul. Anna Murphy atinge în începutul melodiei niște note interesante care amintesc de voci precum Einar Solberg și Daniel Tompkins. Eroina noastră pare pierdută, se afundă tot mai mult în sentimentele purtate morții și în decizia de a-și pune capăt zilelor. Vocea de sirenă a solistei ne scufundă într-o mare de melancolie&tristețe, iar sfârșitul melodiei ne face să ne dorim și mai multe melodii de pe The Spell.

CELLAR DARLING online:

http://www.cellardarling.com

https://www.facebook.com/cellardarlingofficial/

https://www.instagram.com/cellardarlingofficial/

Corina Grasu

Corina Grasu

Prezență delicată și binevoitoare, mereu cu zâmbetul pe buze, Corina scrie cu ușurința cu care zigzaghează printre rafturile cu cărți și muzică, multă muzică atent aleasă. Atunci când n-o găsim la Cărturești Carusel sigur e la vreun concert, sau pregătește un interviu pentru ProgNotes.

Leave a Reply