Săptămâna trecută am amintit de mini-documentarul inițiat de Devin Townsend, în pregătirea lansării noului său album solo, Empath. Săptămâna aceasta, luni, Devin a anunțat datele turneului european de promovarea a noului album, ce va debuta pe 15 noiembrie la celebra sală de concerte Pleyel, din Paris.
Este, de altfel, o perioadă foarte plină din punct de vedere al știrilor legate de festivaluri și turnee. Îmbucurător este să aflăm că, pe lângă numele consacrate din circuitul festivalurilor (cel puțin pe continentul european) apar noi proiecte ce promovează muzica progresivă.
La începutul lui august, în Guildford, UK, debutează RADAR Festival, cu Animals As Leaders și Monuments cap de afiș.
Zăbovind încă puțin pe agenda festivalieră britanică, merită să amintim, deși orientat mai mult spre post rock, ArcTanGent, un festival premiat cu titlul Best Small Festival at the UK Festival Awards 2018, avându-i pe suedezii Meshuggah cap de afiș.
Nu în ultimul rând, Download Festival au anunțat zilele trecute mai mult de 40 de nume noi în line-up-ul ediției din 2019, printre care și TOOL.
În mod cert orice știre legată de TOOL generează emoții, iar știrile din ultima vreme vin să confirme zvonurile că noul și mult așteptatul album este gata. Toate indiciile dau aprilie 2019 ca cea mai probabilă dată, iar participarea lor la festivalurile verii de pe continentul european întărește convingerea fanilor că vor avea plăcerea să asculte live noul material. În fond au trecut doar… 4659 de zile de la lansarea 10,000 Days 🙂
The Mute Gods, supergrupul ce-i reunește pe Nick Beggs (Steven Wilson, Steve Hackett), Roger King (Steve Hackett) și Marco Minnemann (The Aristocrats, The Sea Within), au anunțat lansarea celui de-al treilea album ‘Atheists and Believers’ pe 22 martie 2019.
Piesa ce dă numele albumului este și prima pe care-o putem asculta:
Soen au lansat Lotus, al patrulea album, pe 1 februarie. Piesa omonimă este acompaniată de animația video de mai jos care ne-a plăcut foarte mult și care, ați ghicit, poartă semnătura lui Costin Chioreanu, pe care ne face plăcere să-l cităm mai jos.
There might come a time when you feel the emptiness of a life based on the society’s game and its stake. You might come to a day when you realize that you are actually alone, although surrounded by victims of your madness, including even yourself. You might discover that during the unfolding of your obsession to haunt illusions, the room where you spend your daily life becomes empty; despite that it is filled with letters, pictures and various objects left by those who were someday around. There is no future and no past, so if you turn your soul towards those around you during this continuum present, perhaps you will never live the days I am talking about.
Costin Chioreanu
Poate un nume nu tocmai cunoscut la noi, las la o parte perplexitate ce te cuprinde atunci când încerci să-l pronunți corect, Mörglbl sunt un trio francez fondat de Christophe Godin în 1997. Combinația de heavy metal, jazz fusion și elemente de blues rock, bine condimentate cu o doză sănătoasă de umor (Zappa anyone?), au făcut ca muzica lor să-și croiască un traiect ascendent și să-și contureze un stil — prog jazz metal — personal și savuros. The Story of Scott Rötti este cel de-al șaptelea album al francezilor, album ce a fost lansat de asemenea pe 1 februarie și pe care vă invităm să-l descoperiți mai jos.
Într-o notă puțin diferită, o știre… notabilă a săptămânii care se încheie este, fără doar și poate, anunțul făcut de David Gilmour, despre licitația din iunie ce va fi găzduită la New York de Christie’s. Vor fi puse în vânzare nu mai puțin de 120 de chitări din colecția artistului, printre care și legendarul Black Strat, cotat la un preț de pornire de 100000-150000 dolari. Cineva interesat? 🙂
Cu sau fără Black Strat, vă așteptăm săptămâna viitoare în paginile ProgNotes!
Comentarii recente