Oh Hiroshima “Oschillation”

Țară: Suedia
Gen: Post Rock
Casă de discuri: Napalm Records
Dată de lansare: 26 iulie

Cunoscuți pentru instrumentația electronică discretă, chitări texturate și voce șoptită, dar hipnotizantă, suedezii de la Oh Hiroshima au lansat în luna iulie un material care pare mult mai ușor digerabil acum, la început de septembrie. Pe albumul Oscillation se resimte acea dulce nostalgie și acel ambrient dramatic cu care muzicienii de la Oh Hiroshima ne-au obișnuit.

Melodia Darkroom Aesthetics este complet instrumentală, dar asta nu o impiedică să fie energică și atmosferică, prin notele de bass vaste și distosionate al lui Simon Axelsson, și prin suntele buclate emise de chitara lui Jakob Hemström.

Pe In Solar am sentimentul că se încearcă retarea unei povești prin intermediul instrumentalului și al vocii care sunt foarte bine conectate. Vocea lui Jakob acționează ca un somnifer pentru ascultătorul care se află în locuri unde somnul nu e permis. Deconectarea este produsă totodată și de intercalarea melancolicului violoncel cu sunetul de chitară care amintește de stilul The Cure și melodia The Last Day of Summer.

OH HIROSHIMA online:

https://www.facebook.com/ohhiroshima/

http://ohhiroshima.com/

Nad Sylvan “The Regal Bastard”

Țară: USA
Gen: Rock Progresiv
Casă de discuri: InsideOut
Dată de lansare: 5 iulie

Nad Sylvan, acest Alice Cooper blond al rockului progresiv, tocmai şi-a încheiat trilogia vampirică care cuprinde albumele Counting the Widow (2015), The Bride Said No (2017) şi proaspătul The Regal Bastard. Nad se urcă pe vasul său piratereasc pentru a naviga către un album cu iz de valuri învolburate, o destinație muzicală cu influențe Genesis, Gazpacho ce iau forme vampirești a la Alice Cooper.

Lansat pe 5 iulie, The Regal Bastard debutează cu I am the sea, care ne face să trăim la maxim ultimele zile de vară și să fim una cu marea. Melodia începe lin, dar cu cât înaintează apar costrucții puternice, emoționante și bine închegate care se sfârșesc în câte un solo epic de chitară.

Whoa (Always Been Without You), o piesă ca o briză a mării, tranzitează albumul: foarte groovy prin linia de bass, cu un instrumental cald și liniar, și, prin contrast, cu versuri întunecate. Materialul discografic se îndreaptă către sonorități mai funky, prin contribuția adusă de basistul Tony Levin și vocalista Tania Doko. Meet Your Maker reușește să surprindă mult vibe-ul anilor 70 și amintește de melodia lui David Gilmour, Rattle that Lock sau de I Shot the Sheriff de la Eric Clapton.

text integral: http://prognotes.ro/2019/08/30/nad-sylvan-the-regal-bastard/

NAD SYLVAN online:

https://www.facebook.com/Nadsylvanartist/

https://www.nadsylvan.com/

Chaos Over Cosmos “Chaos Over Cosmos”

Țară: Polonia/ Australia
Gen: Metal Progresiv
Dată de lansare: 18 iulie

Încurcate sunt căile universului progresiv când mă gândesc cum un e-mail pe adresa redacției s-a transformat într-o descoperire muzicală remarcabilă. Cosmos Over Chaos au lansat în septembrie, anul trecut LP-ul The Unkown Voyage, o abordare mult mai progresivă și mai spre power, iar anul acesta au revenit cu un EP self-titled.

Trupa și presa rezumă abordarea la genericul metal progresiv, însă voi încerca să clarific puțin situația anunțând “melodic death metal cu pasaje de power, speed, elemente de post și tot ce vrei” drept gen câștigător. Spre exemplu, melodia Cascading Darkness debutează cu un solo răsunător care poartă parcă semnătura lui John Petrucci, urmează apoi câteva riff-uri galopante și vocea surpinzătoare a australianului Joshua Ratcliff, care folosește un mix de growl-uri, scream-uri și clean-uri.

Consumed este cu mult mai heavy decât prima și, deși este prezentă cu precădere vocea cristalină, cea dură și pătrunzătoare iese în evidență și amintește de trupe precum Nile, Ne Obliviscaris sau Septic Flesh. Asimov este bucata muzicală de pe EP care debordează de solo-uri mărețe, cosmice, peste care s-a presărat praf spațial fin&strălucitor.

CHAOS OVER COSMOS online:

https://www.facebook.com/chaosovercosmos/

https://chaosovercosmos.bandcamp.com/

TOOL “Fear Inoculum”

Țară: USA
Gen: Metal/Rock Progresiv Alternativ
Dată de lansare: 30 august

TOOL a cam rupt internetul de la magica lansare de acum 2 săptămâni, ba chiar a atras atenția și în tabăra muzicii pop când a detronat noul material Taylor Swift de pe poziția nr 1. Despre popularitatea TOOL, zvonurile&speculațiile ce au durat 13 ani se vor spune multe, însă atenția atrasă disproporțional asupra sa, în raport cu ceea ce oferă din punct de vedere muzical dau impresia că Fear Inoculum este un album care se prezintă bine și atât.

Melodii precum Fear Inoculum, Invincible, Pneuma sau 7empest se scaldă în măsuri poliritmice și ritmuri lascive, numere prime (în mod special cifra 7) și concepte jungiene, iar noutatea este că vocea solistului Maynard Keenan este mult mai bine pusă în evidență. Pe Invincible, Keenan ne predă Psihoterapia și filozofia vieții într-un ton liric, sensibil&afectat și ne vorbește despre lupta de a rămâne relevant&rațional.

Pneuma debutează cu riff-urile cristaline executate de Joness, pentru ca mai apoi Maynard să folosească un model ritmic vocal sfâșietor cu care să transmită ideea de îmbrățișare a originilor, explorare a parcursului vieții și de acceptare a prezentului. 7empest este bucata muzicală extrovertă&dură pe care chitară urlă, toba bombardează și vocea scuipă cuvinte, dar și cea care închide cercul unui album pregătit să supraviețuiască testului timpului și să dovedească că “mai bătrân înseamnă totodată mai înțelept”.

TOOL online:

http://www.toolband.com

https://www.facebook.com/ToolMusic/

Russian Circles “Blood Year”

Țară: USA
Gen: Post Rock/ Metal Instrumental
Dată de lansare: 2 august

Am început articolul cu Oh Hiroshima și îl voi încheia cu o trupă de post-rock la fel de atmosferică și întunecată, dar cu o abordare orientată și spre doom, post-harcore și noise-rock: Russian Circles. Pentru albumul Blood Year, trioul american nu a făcut niciun compromis în ceea ce privește dinamica muzicii, iar construcții precum: tăcut și gălăgios, inspirație și expirație, dilatare și contracție sunt exact opozițiile ce continuă să descrie cel mai bine stilul Russian Circles.

Pe Kohokia toate instrumentele își au rolul lor în mixaj, însă basul joacă cel mai important rol în construirea melodiei: urmărește inițial ritmul inimii apoi se dezlănțuie într-o furtună de ciocane. Arluck este plin de riff-uri și de bătăi de tobe, iar Milano explodează de la blast beat-uri și tot felul de elemente pe care Russian Circle le adună cu succes sub umbrela post-rockului.

Este clar că muzicienii au evoluat enorm de la albumul Guidance încoace și au învățat să ridice ziduri sonore captivante și să creeze un sunet distinct, cu și mai mult impact. Sunt curioasă ce au de spus în continuare.

RUSSIAN CIRCLES online:

http://www.russiancirclesband.com

https://www.facebook.com/russiancirclesmusic/

Leave a Reply