Săptămâna care se încheie ne-a dat prilejul extrem de plăcut al reîntâlnirii cu una dintre pasiunile noastre strâns legate de muzica pe care-o iubim și care ne-aduce împreună aici: cea pentru cărți.

O primă știre care ne-a reținut atenția este, așadar, anunțul făcut de Ian Anderson, neobositul frontman al legendarei trupe Jethro Tull.

The Ballad of Jethro Tull este, potrivit lui Ian, o „istorie orală a trupei“, și va fi publicată de Rocket 88 Books.

Rocket 88 Books vă sunt cu siguranță cunoscuți pentru cele 2 biografii Dream Theater și Porcupine Tree scrise de jurnalistul britanic Rich Wilson.

În aceeași notă, Ian Mosley (tot Ian, iată!), percuționistul celebrilor Marillion, a anunțat volumul de memorii Do I Owe You Money? – The Collected Memoirs of Ian Mosley, ce va apărea pe 19 martie la WizardofMos Publishing, având-o ca autor pe Georgina Wistow, prietenă apropriată a artistului ce și-a petrecut ultimii 2 ani lucrând la această carte:

Merită, cu această ocazie, să mai aducem aminte de două titluri importante pentru pasionații de muzica progressive, apariții relativ singulare în ultimii ani și care, în opinia noastră, ar trebui să fie nelipsite din biblioteca împătimiților Prog-ului.

Apărută la sfârșitul lui 2017, Essential Modern Progressive Rock Albums: Images and Words Behind Prog’s Most Celebrated Albums 1990-2016 este rodul pasiunii de-o viață a editorului publicației online The Prog Report, Roie Avin. Volumul, bogat ilustrat, trece în revistă mai mult de 50 de albume ce-au configurat traiectul rockului progresiv de după 1990.

De la editorul revistei britanice Prog, Jerry Ewing, avem o altă carte excepțională, atât prin conținut cât și prin ținuta tipografică, Wonderous Stories: A Journey Through The Landscape Of Progressive Rock. Volumul, la fel de bogat ilustrat, face o incursiune în istoria rockului progresiv, începând cu perioada sa de glorie, de la sfârșitul anilor 60-70, până în prezent. Cartea are o prefață semnată de Steve Hackett, cu care v-ați întâlnit recent în paginile ProgNotes.

Asupra acestor cărți vom reveni cu siguranță aici, însă acum să ne reîntoarcem la noutățile săptămânii care se încheie.

Australienii The Omnific, un trio instrumental aparte, ce este format din doi basiști și un percuționist, au lansat un nou single, The Stoic. În momentul de față ei sunt în turneu australian cu Osaka Punch și cog, iar mai multe concerte au fost sold-out.

Bent Knee, care sunt în acest moment în turneul Haken Transatlantic Vector Studies 2019, împreună cu VOLA, au lansat un nou videoclip pentru piesa Boxes, extrasă de pe cel mai recent album al trupei, Land Animal.

Tot de peste ocean aflăm că ne vizitează Skyharbor, al căror turneu european de promovare a albumului Sunshine Dust trece prin Cluj, pe 30 martie, și București, pe 31 martie, în Control Club.

Tot săptămâna trecută Jordan Rudess a anunțat lansarea noului său album solo, Wired for Madness, ce va apărea pe 19 aprilie la casa de discuri Music Theories Recordings, parte a Mascot Label Group, cu care artistul a semnat un contract anul trecut. Puteți revedea mai jos primul single al albumului.

De 19 aprilie se leagă și o știre cu totul inedită: Frank Zappa pleacă în turneu! Sau, ei bine, holograma sa… mulțumită producției realizată de compania Eeyelussion, care-au realizat un turneu similar — în desfășurare — în memoria și cu prezența holografică pe scenă a lui Ronnie James Dio, turneu ce a trecut și prin București.

Turneul The Bizarre World Of Frank Zappa (denumire nu lipsită de autoreferențialitate și autoironie, nu-i așa?) va avea atât un segment american cât și unul european și va dezvălui compoziții noi, din arhive, pe lângă ineditul fapt al prezenței virtuale a artistului pe scenă.

Până săptămâna viitoare, când se anunță o mulțime de noi albume, Prog On!

Cosmin

Cosmin

Atunci când nu coace vreun plan cu prietenii din fan clubul Dream Theater, este fie la Ateneu, fie cu gașca Jazz Fan Rising, fie schițează noi proiecte ProgNotes alături de cei mai buni coechipieri pe care și i-ar fi putut imagina vreodată.

Leave a Reply